Ayuthaya

Norėjome Tailande pabūti kiek ilgiau, bet iki jūros lėkti jau laiko neužteko, tad nusprendėme tarp Chiang Mai ir Kambodžos dar stabtelėti viename mieste – išsirinkome Ayuthayą ir nepasigailėjome. Bangkoke matėme vienas šventyklas, Chiang Mai – kitokias, o Ayuthayoje – dar kitokias, senas, istorines ir vėl kitaip įdomias. Be to, Ayuthaya nudžiugina savo erdvėmis. Visas centras – ištisi parkai su šventyklų griuvėsiais.

Atvažiuojame čia anksti ryte, autobusas išmeta mus ant greitkelio keletas kilometrų nuo miesto ir tenka ieškotis kokio nors būdo paryčiais nusigabenti iki miesto. Kol papusryčiaujame, kitas autobusas išmeta dar tris turistus amerikiečius, tad kartu su jais susimetame ant songtheaw ir važiuojame į miestą. Švinta. Gatvėmis vaikšto oranžiniai vienuoliai, rinkdami aukas. Miesto centrą pasiekiame per anksti, kad ką nors veikti, tad einame prie upės ieškoti suoliukų. Čia ir sutinkame saulėtekį – prie upės, klausydamos iš kažkur atsklindančių tailandietiškų dainelių ir stebėdamos praplaukiančius laivelius.

Paskui dar truputį pasitrainiojame po miestą ir susirandame gesthausą nakvynei. Ir einame apžiūrėti Ayuthajos.

Ayuthayos centras yra vienas didelis parkas su šventyklos griuvėsiais. Tad čia be galo malonu tiesiog pasivaikščioti. Prie daugumos šventyklų, kad užeitum į teritoriją, prašo susimokėti, bet viskas daugmaž matosi ir vaikštant aplinkui. Atvirukuose matyto Budos veido tarp medžio šaknų pažiūrėti įsmunkame su didele turistų grupe. Užeiname į informacijos centrą, kur malonios mergaitės ne tik atsako į visus mūsų klausimus, bet ir aprodo Ayuthayos muziejų su įvairia informacija apie šventyklas, istoriją, gyvenimą ir maistą.

Netoli infocentro dar užmatome dramblių stovyklą – čia drambliai bent jau papuošti, kad sukurtų daugiau įspūdžio turistams – ne taip kaip Chiang Majuje. Kurį laiką stebime, kaip drambliai dalyvauja eisme kartu su mašinomis. O toliau – tiesiog vaikštome po parkus, ilsimės prie tvenkinių. Iki atrandame maisto ir suvenyrų turgų – kuriame maistą galima ragauti. Tai ir ragaujame – saldumynus, džiovintą žuvį, marinuotus vaisius…

Paskui dar bandome surasti vietą, iš kurios matytųsi kitoje upės pusėje esanti šventykla, kuri turėtų ypač gražiai atrodyti saulėlydžio metu. Bet ši pusė upės visa užtverta privačių teritorijų tvoromis – liekame nieko nepešusios.

Vakare dar išlendame į gatves aplankyt naktinio turgaus. Tiesa, jis pasirodo visai nedidelis ir nelabai įdomus, tačiau dar kiek paėjusios per miestą randame šventyklą, kurios kieme vyksta kažkoks renginys. Pilna maisto prekystalių, stovi scena, kurioje vyksta kažkoks labai keistas vaidinimas. Ir pilna žmonių, kurie visi nustemba ten pamatę ir mus.

Kadangi Ayuthaya mums taip patinka – liekame čia ir dar dienai. Ją pradedam pasiekusios upę ir sulaukusios laivelio, kuris mus perkelia link dar vienos šventyklos. Šį kartą tai ne griuvėsiai, o veikianti šventykla, kurią lanko daugybė žmonių. Vėl stebime ir stebimės, kiek pinigizuotas yra jų tikėjimas – paaukojęs pinigų gali paauksuoti Budą, gauti per galvą nuo vienuolio (jie taip šventina), paaukoti medžiagos Budos aprengimui, įpilti aliejaus į degančias lempas, tiesiog užmauti pinigų ant pagaliuko ir paaukot juos taip. Ir žmonės su džiaugsmu aukoja.

Iš čia keliaujame prie dar vienų šventyklos griuvėsių, o paskui, pagulėjusios ant pievutės parke prie šventyklos – žingsniuojame ieškoti Ayuthayos plūduriuojančio turgaus. Turgus pasirodo tik replika, o ne realus išlikęs turgus, bet pasivaikščioti aplink tvenkinius tarp prekystalių visai gražu ir įdomu. Kartais čia praplaukia vienas kitas laivelis, bet pats turgus įsikūręs gana tvirtai ant žemės. Čia galima ir pavalgyti, ir pasimasažuoti.

Turguje visai smagiai praleidžiame laiką, dar aplankome šalia esantį „Tarptautinį turgų“, kuris jau beveik užsidaręs, tačiau pasigrožime įvairiomis skluptūromis: nuo laisvės statulos iki Kalėdų senelio. Ir keliaujame namo. Pirma užtaikome į tamsų ir baisų kelią, tad grįžtame ir imame tuk-tuką.

Taip ir baigiasi mūsų nuotykiai Ayuthayoj. Iš čia kitą rytą per Bangkoką važiuojame link Kambodžos.